اگر پول داشتم ... اگر مشهور بودم ... اگر
انتظار
خدایا تو آنی توانی به آنی جهانی به نیستی کشانی

اگر پول داشتم ... اگر مشهور بودم ... اگر

 

«بعدا» قاتل زمان است؛ یكی از آن موانع بی‌شماری كه شما را از مسیر خارج می‌كند و تقریبا شانس موفقیت را از شما می‌گیرد. رژیم‌هایی كه همیشه «فردا» شروع می‌شود و خوشبختی كه «یك روز» از راه می‌رسد، دست شما را می‌بندد. برای غلبه بر این موانع باید اول آن‌ها را بشناسید. درست است كه این موانع زیادند اما برخی از مهم‌ترین‌های‌شان شامل ترس، منفی‌بافی و چیزی است كه ما آن را سندرم «اگر فقط» می‌نامیم، عبارت‌هایی مانند این‌كه «اگر فقط مدرك دانشگاهی داشتم، اگر فقط پول داشتم و...» خبر خوب این‌كه، اگر شما متوجه این موانع شوید می‌توانید آن‌ها را از سر راه بردارید. خب، آیا آماده‌اید دست به كار شوید؟ اجازه دهید با كشف موانع و یافتن‌ راه‌های غلبه بر آن‌ها شروع كنیم.


 
سندرم اگر فقط


«اگر آن همه پول داشتم، شرایطم خیلی بهتر می‌شد»؛ این جمله و جمله‌هایی مشابه آن در طول روز برای بسیاری از افراد تكرار می‌شود اما تا زمانی كه نجنبید و دست به كار نشوید نمی‌توانید تنها با رویابافی و حسرت به خواسته‌های‌تان  برسید. درصورتی كه ترس مانع شما نیست، شاید گرفتار سندرم «اگر فقط» شده باشید. با خودتان صادق باشید، چقدر برای تماشای تلویزیون، اینترنت و... وقت می‌گذارید؟ آیا آن‌ها در جهت رسیدن به آرزوها هستند؟ حواس‌تان باشد همه كارها را یكجا انجام ندهید. 



وقتی مغزتان جواب نمی‌دهد


تا زمانی كه علائق‌تان را كشف نكنید و هدف‌تان مشخص نشود، مغز شما هنگ است. بهتر است یك هدف پیدا كنید. به شكل سوال و جواب با خود صحبت كنید: «چه چیزی تو را خوشحال، راضی و پرانرژی می‌كند؟» وقتی شما نسبت به هدف اصلی‌تان آگاه باشید هیچ مانعی نمی‌تواند شما را متوقف كند.



ترس


به گفته برایان تریسی، بزرگ‌ترین مشكل بشر در زندگی، ترس است و بهترین چیز در مورد آن این است كه قابل یادگیری است، پس چون قابل یادگیری است می‌توانید آن را از یاد ببرید. بهتر است با این ترس‌ها رو‌به‌رو شوید و با راه‌حل‌های كلیدی، توفان مغزی راه بیندازید. وقتی با مانع ترس مواجه شوید، به راحتی در مسیری قرار می‌گیرید كه اهداف‌تان در آن پیداست.



موانعی كه در دست شما نیست


همان‌طور كه دیدید بسیاری از موانع را شما خودتان ایجاد می‌كنید، اما گاهی‌اوقات موانع خارجی می‌تواند شما را از مسیرتان دور كند. گاهی ممكن است شما در كسب و كار شریك مناسبی انتخاب نكنید. همین كافی است تا با مسائل و مشكلاتی روبه‌رو شوید كه اگر با درایت عمل نكنید، شما را از پا می‌اندازد. آنچه در مقابل این موانع باید درنظر گرفته شود پشتكار است و این‌كه همیشه یك راهی وجود دارد كه شما به آن فكر نكرده‌اید.



از این ویژگی پرهیز كنید


«من نمی‌توانم»، «غیر ممكن است»، «من به اندازه كافی خوب نیستم» «بد نیست» این عبارت‌ها را این طور تغییر بدهید: «من می‌توانم»، «به دست آوردنی است»، «من استعدادش را دارم» تفاوت را می‌بینید؟ قدرت كلمات غیرقابل انكار است



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 12 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط علی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 84
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 87
بازدید ماه : 500
بازدید کل : 142875
تعداد مطالب : 198
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



ابزار وبلاگنویسان ابزار وبلاگنویسان p30java